Wyniki wyszukiwania
Liczba znalezionych wyników: 351
Aktualności
Zniewalająca bezradność
Niebieska Linia nr 6/2014
Pułapka wyuczonej bezradności utrudnia ofiarom przemocy w rodzinie poszukiwanie i korzystanie z pomocy. Aby udzielić takim osobom skutecznej pomocy, trzeba nie tylko pomóc im w podjęciu konkretnych działań, ale też w zmianie tego myślenia, które mimo naszych wysiłków, wciąż ściąga je w dół. W kontekście ofiar przemocy w rodzinie, szczególnie kobiet trwających u boku znęcających ...
czytaj dalej
Aktualności
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Inne
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Artykuły „Niebieskiej Linii"
Siła płynąca z ciała – o terapii czaszkowo-krzyżowej (4/153/2024)
Anna Falkiewicz
Zarówno przemoc fizyczna, jak i psychiczna pozostawia głębokie ślady w ciele oraz umyśle osób, które jej doświadczyły. Te ślady mogą manifestować się np. pod postacią chronicznych bólów, napięć mięśniowych, a także różnego rodzaju problemów emocjonalnych i behawioralnych. Terapia czaszkowo-krzyżowa (TCK) zyskuje zaś coraz większe uznanie jako skuteczna metoda wspomagająca leczenie jak głęboko zakorzenionych traum. ...
czytaj dalej
Aktualności
Potrzeba zapomnienia
Niebieska Linia 5/2010
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
Konsultanci telefonów zaufania są bardzo często osobami, które jako pierwsze usłyszą o fakcie wykorzystania i jako pierwsze powiedzą najważniejsze w tej sytuacji dla dziecka zdanie: To nie jest Twoja wina". Dzieci chcą, aby konsultant pomógł im zapomnieć o zdarzeniu, poprawił ich samopoczucie, przywrócił równowagę i bezpieczeństwo.
Dziecko, które ...
czytaj dalej
Strona
Jeśli doświadczyłaś/eś…
Krótki przewodnik dotyczący kroków psychologiczno-prawno zalecanych w sytuacjach niektórych przestępstw
.... Przemocy domowej czyli przestępstwa znęcania się
Podejmij decyzję, że się przeciwstawiszCzasem to długi proces, zdarza się po dwóch krokach do przodu, jeden do tyłu. Daj sobie czas, jednak nie bagatelizuj zagrożenia, tym bardziej jeśli w przemocy żyją dzieci. Pozwól sobie nazwać sytuację, sprawdzić czy to rzeczywiście jest przemoc. ...
czytaj dalej
Aktualności
Interwencja kryzysowa w Gruzji
Niebieska Linia nr 6 / 2008Żarty się skończyły. Moje dotychczasowe doświadczenia z interwencji kryzysowej, które od dziesięciu lat nieudolnie weryfikuję w warunkach pokojowych, teraz mam okazję sprawdzić w warunkach wojennych. Jadę do Gruzji. Taką niespodziewaną propozycję zawdzięczam Gdańskiej Fundacji Oświatowej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, które wespół realizują projekt wsparcia dla gruzińskich szkół, ...
czytaj dalej
Aktualności
Pierwszy krok w szukaniu pomocy
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskania kompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Pomoc w słuchawce
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Sukcesy i porażki Niebieskich Kart. Dwugłos o historii i przyszłości
Niebieska Linia nr 4 / 2007Renata Durda – kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia PTPDorota Sasal-Gaszyńska – autorka „Przewodnika do procedury interwencji wobec przemocy w rodzinie Niebieskie Karty” Renata Durda: Dziesięć lat temu, w kwietniu 1997 roku, na warszawskiej Ochocie, tu gdzie obecnie znajduje się siedziba ...
czytaj dalej